مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در ادامه مباحث قبلی در مورد مبلمان شهری و استفاده از این المان های شهری و بخشیدن هویت به جامعه اینبار از منظر روانشناسی سعی در بررسی این وسایل پر استفاده شهری داریم و خصوصیات و نکات برجسته آن را از منظر فرهنگی مورد توجه قرار می دهیم.و اینکه چه چیدمانی مناسب بوده برای این المان و مبلمان شهری در ادامه با وبلاگ مبلمان شهری همراه باشید.

مبلمان شهری

این چیدمان چقدر با استانداردهای تکنیکی که در فضای عمومی بکار می بریم، مطابقت دارد خود نگرشی که باید مورد تأمل قرار گیرد. در طراحی شهری، چگونه مبله کردن فضاهای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است به عنوان نمونه ، چطور خیابان ها را از روشنایی مطلوب برخوردار کنیم و بیشترین امنیت را برای جامعه فراهم کنیم.و آیا نشانه های شهری و تابلوهای راهنما خوانا هستند که یکی از مهمترین اجزای مبلمان شهری محسوب می شود.

مبلمان شهری

از طرف دیگر این المان ها نقش مهمی در فرهنگ شهرنشینی دارد، باید طوری طراحی شوند که جذابیت آنها، شهروند را به استفاده از آن راغب کند و میدان دید مناسبی را داشته باشد بدین معنا که برای شهروندان حتی با کمی مسافت قابل شناسایی باشند، البته شایان ذکر است، ایستگاه های اتوبوس بهترین مکان برای تبلیغات مورد نیاز شهروندان می باشد، که این تبلیغات باید قابل فهم بوده و محدود به ضرورت ها شوند. طوری در فضا مکان یابی شوند که فضاهای شهری به عنوان فضای تنفسی و تعامل حوادث اجتماعی برای شهروندان باشد.
"فضاهای باز شامل جزئیات و اجزاء گوناگون ساخته دست بشر است به طوری که این علائم، باید کاملأ قابل رؤیت و متضاد با دیگر عوامل محیط و در عین حال با کل طرح هماهنگ باشند.

مبلمان شهری

طراحی و اجرای مکان های مناسب برای نشستن در فضاهای باز مسکونی سبب ایجاد جذابیت و استقرار فعالیت های مختلف در این فضا ها می شود. این فعالیت ها برای کیفیت فضاهای باز در یک شهر یا ناحیه مسکونی آنقدر حیاتی هستند را باید به عنوان یکی از مهم ترین عوامل لازم برای ارزیابی کیفیت فضاهای عمومی مورد توجه قرار داد.

مبلمان شهری

از منظر دیگر توجه به شخصیت فردی هر محیط و پرهیز از یکنواختی و مشابهت در محیط های شهری هویت محیط در ارتباط با فعالیت ها و زندگی در فضاها وعرصه های عمومی تعریف می شود،هویت محیط حاصل ارتباط طبیعی و منطقی فرد با محیط است واین ارتباط واحساس تعلق خاطر بوجود نخواهد آمد مگر آنکه فرد قادر به شناخت عمیق محیط و درک تمایز آن از محیطهای دیگر باشد.


  • ۹۶/۰۱/۰۴
  • امین شهری