مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

همه ما این روزها شاهد پیشرفت های تکنولوژی بوده ایم. در چند صد سال گذشته تا به امروز در خیابانها و در سطح شهر وسایلی را می بینیم که تعجب ما را بر می انگیزد. حال این وسایل که جزء اصلی المان های اساسی و مورد نیاز شهری می باشند توسط شرکت های بزرگ و به نامی تولید می شوند. یکی از شرکت های فعال در این زمینه شرکت سپهر صنعت آداک است؛ که در طی سالیان گذشته در تلاش برای تولید محصول با کیفیت‌تر و مناسب‌تر بوده است.

سپهر صنعت آداک

حال در ادامه چند مورد محصولات تولید شده توسط این شرکت را برای شما معرفی می کنیم:

برج های نوری(روشنایی)

یکی از مهم ترین تجهیزات در حوزه المان های شهری برج های نوری هستند. این وسایل به طوری ساخته شده اند تا فضای زیادی را در زمان تاریکی پوشش داده و روشن سازند. اجزای تشکیل دهنده این برج های روشنایی به ترتیب ذیل می باشند:

  • ساعقه گیر که در نوک برجهای نوری قرار دارند و انرژی وارده از طرف این پدیده را مهار می سازند.
  • سیستم روشنایی که به صورت قطعات پیش ساخته می باشند. متریال ساخت این سیستم به صورت امروزی و از پروژکتورهای LED پر نور و کم مصرف است.
  • بدنه برج اغلب متشکل از آهن نوع st37 و در برخی سازه ها از نوع st44 وst52 می باشد
  • سیستم فونداسیون که اغلب بر پایه بار وارده و وزش باد طراحی شده اند

برج نوری

تابلو LED

این تابلوها همانطور که از اسم آنها پیداست، متشکل از چراغ های LED می باشد که یک برد سخت افزاری برنامه ریزی شده توسط کامپیوتر آن را هدایت می کند. این تابلوها که اکثرا در سردر مغازه ها و مکان های تجاری از آن استفاده می شود، مصرف بسیار کمی داشته و قاب آن طوری ساخته می شود که نفوذ آب در حد ریزش باران برایش غیر ممکن شده و مشکلی پیش نیاورد.

تابلو VMS

تابلو های VMS یا همان تابلو های راهنمای الکترونیکی در مسیر جاده برای پلیس راهنمایی و رانندگی بسیار مهم بوده و مورد استقبال آنها قرار گرفته است. این تابلوها بیشتر نوشته ها و علائم رانندگی را در اختیار ما گذاشته و موجوب می شوند که ما رانندگی بسیار آسان تری را داشته باشیم. چند مورد دیگر از ویژگی های مهم تابلوهایVMS  این است که در شب دید خوبی را داشته و می توانند وضعیت ترافیکی جاده های شهر را به ما نشان دهند.

تابلو VMS

برخی دیگر از قابلیت های این تابلو VMS  به شرح ذیل است:

  • نشان دادن تراکم و تصادف ترافیک
  • عملیات عمرانی
  • باجه های عوارض
  • ایستگاه وزن‌کشی

تلویزیون های شهری

تلویزیون های شهری بیشتر در سطح شهر قرار دارند و در ابعاد بسیار بزرگی اجرا و نصب می شوند. این نمایشگر بزرگ در نشان دادن  تبلیغات بسیار پر کاربرد بوده و می توانند به شکل خوبی توجه مردمی که در شهر مشغول انجام فعالیت های روزمره خود هستند را جلب سازد. ساختار این محصول به دوصورت Outdoor و Indoor می باشد که اولی کاملا ضد آب است. این تلویزیون‌ها متشکل از چینش بردهای LED فول کالر هستند که هر کدام از آنها یک بخش از تصویر را نشان می دهند.

قابلیت تلویزیون های شهری: نشان دادن شانزده میلیون رنگ، نمایشگر بزرگ، مصرف کم تر نسبت به نمونه های مشابه، پخش ساعت، عکس و فیلم

مبلمان شهری

مبلمان شهری

مبلمان شهری در زیباسازی شهر و پارک ها تاثیر بسازایی داشته و اغلب این مبلمان و صندلی ها با شکل هندسی و عجیب و غریب خود کاملا ارگونومیک بوده و برای راحتی مردم و استراحت آنها ساخته شده اند. اجزای تشکیل دهنده آنها ترکیبی از چوب، سنگ و آلیاژ آهن است که کاملا مهندسی شده و مقاوم می باشند. بطور کلی از این مبلمان شهری در شهرهای مدرن بیشتر استفاده می شود که توجه بسیاری از توریست ها را نیز به خود جلب می کنند.

مبلمان شهری


منبع: http://urban-furniture.blog.ir



  • ۹۶/۰۳/۰۸
  • امین شهری