مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

المان های شهری که هدف اصلی آنها فراهم کردن آسایش بیشتر برای مردم است، امروزه تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارند که ممکن است حتی سبب اسیب های اجتماعی هم بشود؟ حال بنظر شما این المان ها و تجهیزات تا چه حد می تواند بر فرهنگ مردم تاثیرپذیری داشته باشد؟


نقش صنعت بر روحیه و چهره شهر امروزه بر کمتر کسی پوشیده است. صنایع با توجه به نقش و جایگاه خود تاثیر شگرفی را بر روی این زمین بازی می کنند و تاثیر متقابلی را بر روی این محیط می گذارند. تخقیقات اخیر ثابت کرده است که این جریان انتقال دهنده فرهنگ نوین بر زیر لایه های جلامعه بوده و افراد از این فرهنگ به صورت ناخودآگاه تاثیر می گیرند و باید گفت نقش المان های شهری در انتقال فرهنگ صحیح بسیار موثر و چشمگیر است.

استفاده از المان های شهری و ابزار و وسایل های استفاده شده درون شهر به یکی از ابزارهای مناسب برای این کار تبدیل گردیده است که حتی می توان گفت الگوی مصرف شهروندان را تغییر داده و به جهت دهی آن نیز مبادرت می کند. رسانه به صورت غیر مستقیم در این المان های شهری تجلی می کند و شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد. باید گفت فناوری به کار رفته برای تغییر چهره شهر بسیار مفید بوده و باید از نظر منافع دور و نزدیک به شهر بررسی شود.

 

مبلمان شهری
مبلمان شهری

 

تلویزیون شهری

 

یکی از این المان های شهری که می توان بدان اشاره کرد، تلویزیون شهری است. این تلویزیون ها در اصلی ترین و پرتردد ترین مکان های شهر نصب می شوند و انتقال دهنده اخبار و اطلاعات به شهروندان است. این تلویزیون ها روزانه مخاطبان بسیاری را درگیر خود کرده و از هر نظر باعث جهت دهی به افکار عمومی می شود.  از طرف دیگر این تلویزیون شهری هزینه تبلیغات را در سطح شهر کاهش داده و کسب و کارها را رونق می بخشد؛ به صورتی که صاحبان این صنایع با قرار دادن تبلیغات خود در سطح شهر از مزیت بالای این ابزار منتفع می شوند.

تلویزیون شهری
تلویزیون شهری

تابلو روان

یکی دیگر از موثر ترین ابزارهای دیگر برای تبلیغات شهری که می توان با آن خود را به مشتریان و مخاطبان معرفی کرد، استفاده از تابلوهای روان led است. این تابلوها اخیرا به یکی از ابزارهای مورد استفاده کسب و کارهای کوچک و بزرگ بدل شده است و این کسب و کارها با استفاده از این المان های شهری تواسنته اند خود را به بهترین شکل به ذهن مخاطبین عرضه کنند.

این تابلوها قابلیت و انعطاف پذیری بالایی برای تغییر نوشتار دارند و در مدل های مختلف تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و چند رنگ در بازار عرضه می شوند و به اندازه های مختلف نیز در بازار وجود دارند. از نظر هزینه این تابلوها بسیار به صرفه بوده و به دلیل به کار رفتن لامپ های ال ای دی در آنها، هزینه نگهداری آن بسیار کاهش پیدا کرده است و هزینه های جانبی دیگری ندارند.

تابلو روان
تابلو روان

تابلو VMS

این تابلوها در خیابان ها و جاده ها نصب می شوند و هشدار دهنده و آگاه کننده رانندگان و عابران هستند. امروزه نصب و خرید تابلوهای VMS به یکی از موثر ترین ابزارهای راهنمایی و رانندگی تبدیل گردیده اند و در تمام جاده ها می توان از آنها استفاده کرد. مزیت اصلی این تابلوها، قابلیت و برنامه ریزی از مسافت های دور می باشد و نظم دهی به ترافیک شهری و جاده ای از مهمترین کارهای این تابلوها می باشد، همچنین هزینه نصب و تعمیر این تابوها بسیار کم بوده است و از طرفی مزیت های آن به شهروندان و جامعه در بلند مدت باز می گردد.

تابلو vms
تابلو vms

در آخر باید گفت که تکنولوژی دست ما را برای بسیاری از کارها باز گذاشته است و در مقابل هزینه ها را برای ما به حداقل رسانده، استفاده درست و به جا از این المان ها باعث ایجاد نظم می شود و زیبایی بصری را در شهر ایجاد می کند. ما می توانیم با بکارگیری از این المان ها در توسعه و رشد پایدار جامعه نقش به سزایی داشته باشیم.

منبع:  http://www.jazab98.ir

 

  • ۹۶/۰۳/۲۹
  • امین شهری