مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در نظر داشته باشید که برای داشتن شهری زیبا شهرداری بسیاری از شهر ها می توانند از المانهای زیادی استفاده کنند. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید در ایم مورد برای شما بیشتر صحبت داشته باشیم. دو تا از مهم ترن الماهای شهری برج های نوری و تابلو های LED  می باشند. در سالیان اخیر تغییرات جدیدی در حوزه مدیریت شهر بوجود آمده که باعث تسهیل فعالیت شهروندان و بالا رفتن راندمان جامعه و در دراز مدت نیز منجر به پیشرفت و رشد آن خواهد شد، این المان های شهری سرعت تکثیر فرهنگ را بالا برده و تفاوت های فرهنگی از اقوام را کاهش داده که نتیجه آن می شود که جامعه ای یک‌دست تر از قبل را داشته باشیم. در گذشته نه چندان دور انجام و ارائه همین خدمات هزینه بالایی داشت و این هزینه بیشتر بر دوش شهروندان منتقل می‌شد، اما امروزه با پیشرفت صنعت و بهبود تکنولوژی راندمان این خدمات بسیار بالاتر از استاندارهای جهانی رفته است. با ادامه این بخش از اخبار فناوری همراه ما باشید.

برج نوری
برج نوری

برج نوری

برای مثال می توان به برج نوری و روشنایی اشاره کرد که در جای جای شهر از جمله محوطه های باز و پارک ها استفاده می شود، این برج های نوری سطح وسیعی را پوشش می دهند و نور را به خوبی در محیط توزیع می کنند. از طرفی هزینه نگهداری این برج ها بسیار کم تر از نمونه های قدیمی و تیر های چراغ برق است که در گذشته استفاده می شد و بازدهی کم آنها بر همه ثابت شده بود.

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر در دنیا از المانهای زیادی استفاده می شود که به بیشت رآنها به صورت مدرنی ساخته می شوند. یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه شرکت سپهر صنعت آداک می باشد. این شرکت هر روزه در حال پیشرفت بوده توانسته دست آوردهای زیادی را به مبلمان شهری کشور اضافه کند. بسیاری از چهره شهر شکلی بسیار متفاوت‌تر از قبل را به خود گرفته و رنگ و بوی پیشرفت و رشد تکنولوژی را می توان در آن احساس نمود که به سمت توسعه و رشد هر چه بیشتر گام برمی دارد. شهرهای صنعتی در طول شبانه روز به فعالیت می پردازند و فرهنگ نوینی را از خود منتشر می کنند و حتی می توان گفت که روشنایی های شهر به گونه ای تغییر یافته که شب همچون روزی آفتابی برای شهروندان تداعی می شود.

مبلمان شهری

نکته دیگر که باید بدان اشاره کرد بالا بردن سطح امنیت شهر با استفاده از ابزارهای به‌روز و جدید مانند برج های نوری در میادین و پارک هاست که باعث کاهش انرژی بکار رفته برای تامین این امنیت شده است و هزینه تحمیل شده به بدنه جامعه را نیز کاهش می دهد. از طرفی استفاده از تابلوهای روان و تلویزیون های شهری در سطح شهر باعث اطلاع رسانی آسان به شهروندان شده و اخبار و قایع روز را در کنار تبلیغات روزمره به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار می دهد.

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

در ادامه مطالب گذشته در مورد برج های روشنایی و تابلو های روان امروز سعی در معرفی و شناساندن برج های نوری برای شما داریم و در ادامه به کاربرد و نحوه نگهداری و مزیت و برتری آن نسبت به برج های نوری قدیمی می پردازیم پس با وبلاگ مبلمان شهری همراه باشید تا اطلاعات مفید و مختصری را در اختیار شما قرار دهیم.برج‌های نوری، حسب معمول درعوض جهت تاب محوطه‌های شبیه استادیوم‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، میادین، خیابان‌ها، محوطه‌ی ساختمان‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دولتی و کارخانجات و شرکت‌ها، میادین، فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها، پایانه‌ها، تقاطع‌ها ، پل‌ها و … استعمال می‌شوند.

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر ما با وجود تکنولوژی و دست آورد های آن دست و پنجه نرم می کنیم که اشید شما هم تا به حال از وجودش مطلع شده اید  در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید تا اخبار =ی را در مورد ین تکنولوژی در اختیار شما بگذاریم. تغییرات بسیار زیادی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی صورت گرفته است که از مهمترین این موارد می توان به روش ها و متدهای جدید برای جذب مخاطبان اشاره کرد، اما باید به تحول تجهیزات و ابزار های اطلاع رسانی نیز توجه کرد.

مبلمان شهری
مبلمان شهری

بطور مثال در گذشته از تابلوهای ثابت برای تبلیغات استفاده می شد که علاوه بر هزینه بالای طراحی و ساخت، هزینه نگهداری آن نیز بسیار بالا بود. اما امروزه تابلو روان و تابلوهای ال ای دی  یکی از بزرگترین نقش ها را برای جایگزینی این تابلو ها بازی می کنند. این تابلوها بسیار کم مصرف بوده و هزینه نصب‌شان نیز بسیار پایین است و از طرفی قابلیت تغییر هم دارند، به گونه ای که استفاده کنندگان می توانند با توجه به شرایط، متن آنها را به راحتی تغییر دهند.در ادامه به نقش المان های شهری در روحیه شهروندان می پردازیم.

تلویزیون شهری
تلویزیون شهری

مورد مهم دیگر این است که این تابلوها دراندازه ها و در انواع مختلفی با قیمت های مناسب در اختیار مصرف کنندگانی که می خواهند به مخاطبان و مشتریان خود در زمینه های متفاوت اطلاع رسانی کنند، قرار می گیرند، اما می رسیم ب انواع تلویزیون های شهری که در قالب المان ها و مبلمان شهری قرار می گیرند و از آنها در موقعیت های متفاوتی استفاده می شود. یکی از مهمترین رسالت های این تلویزیون های شهری رساندن اخبار و هشدار دادن به مردم و مخاطبان در موارد اضطراری و مورد نیاز در سطح معابر و میدان های اصلی شهر می باشد.

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰
همانطور که می دانید مبلمان شهری یکی از مهم ترین المان های شهری است که انتقال دهنده فرهنگ و اطلاعات به مخاطبان و شهروندان است. مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل ، اشیا، دستگاه ها و عناصری گفته می شود که چون در خیابان و در کل فضای باز شهر نصب شده اند و استفاده عمومی دارند.

 در واقع ، مبلمان شهری متداول ترین عبارت در حوزه مفاهیم کاربردی تجهیزات شهری و از طرف دیگر  به مجموعه اجزایی که در فضاهای شهری چیده می شوند و به استفاده عموم جهت رفع نیازهای زیست محیطی می رسند و هویت شهری را، تحت شعاع قرار می دهد. در ادمه با وبلاگ مبلمان شهری  همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به وب سایت سپهر صنعت آداک مراجعه کنید.
  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

امروزه همه جا حرف از تکنولوژی و عصر مدرن می باشد. حال از این تکنولوژی در تبلیغات استفاده می شود. یکی از این وسایل مدرن تبلیغاتی که در شهر های بسیاری استفاده می شود تلویزیون های شهری و تابلو های vms است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمیرا در اختیار شما بگذاریم.

اگر بخواهیم شهرسازی را به چند بخش تقسیم کنیم می توان برای آن بخش، ارتباطاتی، حمل و نقل و سیستم اداری تقسیم بندی کرد. بخش ارتباطی شهر شامل رسانه های محیطی مثل بیلبوردها، تلویزیون شهری، پروژکتور LED، تابلو روان تبلیغاتی و… می شود. نقش این بخش ارتباطی می تواند به تبلیغات، اطلاع رسانی و…. مربوط شود و حتی در زیبایی و آراستگی شهر موثر باشد.

ارتباطات و زیبایی شهر

ارتباطات و زیبایی شهر

اهمیت بخش ارتباطاتی شهر می تواند اقتصادی نیز باشد، آگهی های تلویزیون شهری LED نه تنها با نوری که دارد شهر را روشن می کند بلکه چرخ های اقتصاد را نیز به حرکت درآورده و موجب رونق اقتصادی کشور شود، کرایه ی تلویزیون های شهری در مقایسه با پروژکتور LED بسیار گران تر از تابلوهای شهری است.

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

شهر روشن

هنگامی که در شب وارد  یک شهر می شوید چه چیزی بیشتر از همه نظر شما را به خود جلب می کند، اگر این سوال را از چند نفر بپرسید قطعا به شما جواب خواهند داد "نورها" یا "چراغ ها" بیشترین چیزی که در شهرها جلب توجه می کند نورها و چراغ های شهر هستند، پروژکتور LED در سرتاسر شهر وجود دارد و بانورهای سفید که دارد شهر را طوری روشن می کند که از کیلومترها آنورتر هم دیده می شود، پروژکتور LED در بالای بام ها، بالای برج نوری و حتی در تلویزیون شهری وجود دارد. شاید باید اینطور گفت که برای داشتن یک شهر روشن، به تمام المان های ذکر شده نیاز است.

تابلو روان LED

نقش پروژکتور  LEDدر زیبایی شهر و روشنی آن را نمی توان نادیده گرفت، اگر چه چراغ های خانه ها و ساختمان ها در روشنایی شهر موثر هستند و شهر را روشن می کنند اما نقش چراغ های ال ای دی به خصوص پروژکتورهای LED را نمی توان نادیده گرفت.

نگاهی به روشنایی استادیوم

پروژکتورهای LED در زمین های بازی و.... نیز مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال جایی که شما با این وسیله روبرو می شوید برج های نوری اطراف استادیوم است، برج نوری که ارتفاعی در حدود 20 تا 30 متر دارا است نقش اصلی روشنایی را ایفا می کند در بالای برج نوری چند پروژکتور LED قرار دارد و به طور کامل استادیوم را روشن می کند، اطراف استادیوم چند برج نوری قرار دارد، و استادیوم به طور کامل روشن است، طوری که انگار در استادیوم روز است و شما نمی توانید فرق روز و شب را در استادیوم متوجه شوید.

مبلمان شهری

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

در زمان حال حاضر رسانه های زیادی برای تبلیغات وجود دارند که هر یک نقش بسازایی را توانسته اند در این زمینه ایفا کنند. این فناوری ها را بیشتر در کشور های مدرن بیشتر می توانیم ببینیم ک به نام ها تلویزیون های شهری بیشتر آنها را می شناسند. در ادامه با ما همراه باشید ا نکات مهمبی را در این راستا در اختیار شما بگذاریم.

شهرها پر هستند از مشتری بالفعل و وجب به وجب شهر سرشارست از فرصت تبلیغاتی، اگر کمی با دقت به شهر نگاه کنید متوجه این حقیقت می شوید، دائما چیزی در حال تبلیغ شدن و شناسانده شدن است.

مبلمان شهری

تیزر تبلیغاتی ای در تلویزیون شهری در حال پخش شدن است، وقتی سرمان از تلویزیون به سمت دیگر می بریم متوجه می شویم که بیلبورد چیزی دیگر را تبلیغ می کند قدمی جلوتر می رویم و با تابلو VMS روبرو می شویم که بر روی آن یک شعار تبلیغاتی نوشته شده است، تمام این مصادیق بیانگر این مطلب هستند که شهر، بزرگترین کانون برای تبلیغات می باشد. اما این که چرا شهر از نظر تبلیغاتی بسیار مهم است امری کاملا بدیهی ست که ما روشن ساختن این مسئله کاملا بدیهی می پردازیم و روشن می کنیم که چرا این مسئله ی ساده باید روشن شود.

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

امروزه  مبلمان شهری به جز جدای ناپذیر چهره شهرها بدل شده است این المان ها به ابزاری برای هشدار دادن و رساندن خبر تبدیل شده است تابلوهای که در سطح شهر برای اجرای قوانین وجود دارد و تابلوهای روان که برای تبلیغات از آن ها استفاده می شود.یا برای ایجاد امنیت پارک ها از پروژکتورهای استفاده می کنند این پروژکتورها سطح وسیعی را روشن می کند و محیط امنی را بوجود می آورد.در ادامه با وبلاگ مبلمان شهری همراه باشید.
از طرف دیگر از نظر زیبایی شناختی این کار همان بحث مبلمان شهری است .انسان موجودی زیبا پسند است. بنابراین همیشه در پی طرح های زیبا و فضاهای محصورکننده است . شهرها را به زیبایی  طراحی می کند و از فناوریهای پیشرفته در زمینه های نور، صدا و سایر جلوه های بصری برای زیبا تر شدن آنها استفاده می کند تا احساس آرامش بیشتری در شهروندان ایجاد نماید .

مبلمان شهری

  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

در ادامه مباحث قبلی در مورد مبلمان شهری و استفاده از این المان های شهری و بخشیدن هویت به جامعه اینبار از منظر روانشناسی سعی در بررسی این وسایل پر استفاده شهری داریم و خصوصیات و نکات برجسته آن را از منظر فرهنگی مورد توجه قرار می دهیم.و اینکه چه چیدمانی مناسب بوده برای این المان و مبلمان شهری در ادامه با وبلاگ مبلمان شهری همراه باشید.

مبلمان شهری

این چیدمان چقدر با استانداردهای تکنیکی که در فضای عمومی بکار می بریم، مطابقت دارد خود نگرشی که باید مورد تأمل قرار گیرد. در طراحی شهری، چگونه مبله کردن فضاهای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است به عنوان نمونه ، چطور خیابان ها را از روشنایی مطلوب برخوردار کنیم و بیشترین امنیت را برای جامعه فراهم کنیم.و آیا نشانه های شهری و تابلوهای راهنما خوانا هستند که یکی از مهمترین اجزای مبلمان شهری محسوب می شود.

مبلمان شهری

  • امین شهری