مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

المان های شهری که هدف اصلی آنها فراهم کردن آسایش بیشتر برای مردم است، امروزه تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارند که ممکن است حتی سبب اسیب های اجتماعی هم بشود؟ حال بنظر شما این المان ها و تجهیزات تا چه حد می تواند بر فرهنگ مردم تاثیرپذیری داشته باشد؟


نقش صنعت بر روحیه و چهره شهر امروزه بر کمتر کسی پوشیده است. صنایع با توجه به نقش و جایگاه خود تاثیر شگرفی را بر روی این زمین بازی می کنند و تاثیر متقابلی را بر روی این محیط می گذارند. تخقیقات اخیر ثابت کرده است که این جریان انتقال دهنده فرهنگ نوین بر زیر لایه های جلامعه بوده و افراد از این فرهنگ به صورت ناخودآگاه تاثیر می گیرند و باید گفت نقش المان های شهری در انتقال فرهنگ صحیح بسیار موثر و چشمگیر است.

استفاده از المان های شهری و ابزار و وسایل های استفاده شده درون شهر به یکی از ابزارهای مناسب برای این کار تبدیل گردیده است که حتی می توان گفت الگوی مصرف شهروندان را تغییر داده و به جهت دهی آن نیز مبادرت می کند. رسانه به صورت غیر مستقیم در این المان های شهری تجلی می کند و شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد. باید گفت فناوری به کار رفته برای تغییر چهره شهر بسیار مفید بوده و باید از نظر منافع دور و نزدیک به شهر بررسی شود.

 

مبلمان شهری
مبلمان شهری

 

تلویزیون شهری

 

یکی از این المان های شهری که می توان بدان اشاره کرد، تلویزیون شهری است. این تلویزیون ها در اصلی ترین و پرتردد ترین مکان های شهر نصب می شوند و انتقال دهنده اخبار و اطلاعات به شهروندان است. این تلویزیون ها روزانه مخاطبان بسیاری را درگیر خود کرده و از هر نظر باعث جهت دهی به افکار عمومی می شود.  از طرف دیگر این تلویزیون شهری هزینه تبلیغات را در سطح شهر کاهش داده و کسب و کارها را رونق می بخشد؛ به صورتی که صاحبان این صنایع با قرار دادن تبلیغات خود در سطح شهر از مزیت بالای این ابزار منتفع می شوند.

تلویزیون شهری
تلویزیون شهری
  • امین شهری
  • ۰
  • ۰

همه ما این روزها شاهد پیشرفت های تکنولوژی بوده ایم. در چند صد سال گذشته تا به امروز در خیابانها و در سطح شهر وسایلی را می بینیم که تعجب ما را بر می انگیزد. حال این وسایل که جزء اصلی المان های اساسی و مورد نیاز شهری می باشند توسط شرکت های بزرگ و به نامی تولید می شوند. یکی از شرکت های فعال در این زمینه شرکت سپهر صنعت آداک است؛ که در طی سالیان گذشته در تلاش برای تولید محصول با کیفیت‌تر و مناسب‌تر بوده است.

سپهر صنعت آداک

حال در ادامه چند مورد محصولات تولید شده توسط این شرکت را برای شما معرفی می کنیم:

برج های نوری(روشنایی)

یکی از مهم ترین تجهیزات در حوزه المان های شهری برج های نوری هستند. این وسایل به طوری ساخته شده اند تا فضای زیادی را در زمان تاریکی پوشش داده و روشن سازند. اجزای تشکیل دهنده این برج های روشنایی به ترتیب ذیل می باشند:

  • ساعقه گیر که در نوک برجهای نوری قرار دارند و انرژی وارده از طرف این پدیده را مهار می سازند.
  • سیستم روشنایی که به صورت قطعات پیش ساخته می باشند. متریال ساخت این سیستم به صورت امروزی و از پروژکتورهای LED پر نور و کم مصرف است.
  • بدنه برج اغلب متشکل از آهن نوع st37 و در برخی سازه ها از نوع st44 وst52 می باشد
  • سیستم فونداسیون که اغلب بر پایه بار وارده و وزش باد طراحی شده اند

برج نوری

  • امین شهری