مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها
  • ۰
  • ۰
همانطور که می دانید مبلمان شهری یکی از مهم ترین المان های شهری است که انتقال دهنده فرهنگ و اطلاعات به مخاطبان و شهروندان است. مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل ، اشیا، دستگاه ها و عناصری گفته می شود که چون در خیابان و در کل فضای باز شهر نصب شده اند و استفاده عمومی دارند.

 در واقع ، مبلمان شهری متداول ترین عبارت در حوزه مفاهیم کاربردی تجهیزات شهری و از طرف دیگر  به مجموعه اجزایی که در فضاهای شهری چیده می شوند و به استفاده عموم جهت رفع نیازهای زیست محیطی می رسند و هویت شهری را، تحت شعاع قرار می دهد. در ادمه با وبلاگ مبلمان شهری  همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به وب سایت سپهر صنعت آداک مراجعه کنید.




باید گفت  در مجموع ، مبلمان شهری اجزا و امکاناتی هستند که با ویژگی های مختلف خود همچون رنگ، شکل ، نوع مکان گیری مناسب و غیره ، در ارتقای کیفیت و کمیت محیط ، خدمت رسانی به مردم و رفع نیازهای مختلف آن ها نقشی قابل توجه بر عهده دارند . زمانی این اجزا و امکانات مبلمان شهری تلقی می شوند که اولاً، در فضاهای باز شهری مکان یابی شده و کارکرد عمومی داشته باشند و دوم اینکه ، وجود آن ها در فضای شهری نیازی از نیازهای عمومی شهروندان را تأمین کنند.


نکته مهم دیگر که باید بدان توجه کرد یکی از ویژگی های  مهم اجزای مبلمان شهری ،  یعنی از فرهنگ و هویت شهر که متأثر از فرهنگ و هویت شهروندان است نشأت می گیرند. امروزه در طراحی شهرها، نحوه مبلمان فضاهای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است به عنوان مثال روشنایی معابر شهری و خیابانها جاگذاری و مکان یابی مناسب سطل های زباله ، طراحی مدرن فضاهای سبز، طراحی مناسب میادین و بلوارها ، نمادها ، پارک ها و فضاهای عمومی و.... همه باید متناسب با بافت فرهنگی و هویتی شهر و شهروندان و استعدادها و ظرفیتهای منطقه باشد .
عناصر جهت نما و اطلاع رسانی تابلوهای راهنما، پلاک ها ، ساعت و تابلوهای تبلیغات ، تابلوها و کنترل کننده های ترافیکی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و پارکومتر،کیوسک روزنامه فروشی و سرویس بهداشتی و تابلو های روان برای تبلیغات مغازه ها و فروشگاه ها


  • ۹۶/۰۱/۲۰
  • امین شهری