مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

مبلمان شهری

تابلو روان، برج نوری و انواع پروژکتورهای LED از جمله مواردی هستند که جزئی از خدمات شهری هستند و می توانید موارد استفاده آنها را در هر گوشه ای از شهر مشاهده نمایید.

امروزه خدمات شهری بسیار گسترده تر از قبل شده اند؛ به گونه ای که شما در هر جایی از شهر خود می توانید انواع مبلمان شهری و تلویزیون های شهری را ببینید. همچنین تابلو VMS و برج های نوری نیز از دیگر مواردی هستند که این روزها کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. در این وبلاگ به معرفی تمام خدمات شهری از این قبیل خواهیم پرداخت.

پیوندها
  • ۰
  • ۰
در مقالات گذشته وبلاگ Urban Furniture به بررسی مقالات متعددی پیرامون مبلمان و المان های حوزه شهری پرداختیم و به شما گفتیم که تاثیر این المان ها تا چه حد بر روی زیبایی و همچنین فرهنگ شهری زیاد است. اما یکی از المان هایی که چندان به چشم نمی آید اما نقش فوق العاده بالایی در زیبایی و امنیت شهر دارند، پروژکتورهای LED هستند که با قدرت روشنایی خود شهرها را در تاریکی امن و زیباتر کرده اند.

امروزه علم بسیار پیشرفت کرده است و نمودهای مختلفی از آن را می توانیم در زندگی بشری مشاهده کنیم. علم امروزه در حوزه های مختلفی به مدرن ترین شکل‌ها رخنه کرده است که بعنوان یکی از مهمترین این مثال‌ها می توان به عوض شدن شکل و ظاهر شهرها اشاره داشت.

شهرهای ما امروزه همچون قدیم تاریک، بدون امکانات و پیچیده و مبهم نیستند! امروزه در گوشه گوشه شهر می توانید تبلیغات بنری و تلویزیونی، نیمکت های خاص با اشکالی هنرمندانه در پارک‌ها و معابر، تابلوهای روان با رنگ های درخشان، تیرهای چراغ برق با پروژکتورهای LED که تاریکی شب را از بین می برند و… را مشاهده کنید؛ به مجموعه موارد ذکر شده میتوان نام مبلمان شهری یا المان های شهری را اطلاق کرد. اما مبلمان شهری چه رابطه ای با فرهنگ جوامع دارند؟ آیا مبلمان های شهری را می توان بخشی از پیشرفت یک جامعه در حوزه تکنولوژی یا اقتصادی دانست؟

مبلمان شهری

مبلمان شهری باید در شهرها وجود داشته باشند یا عدم وجود آنها نیز چندان ضرری به نگاه کلی شهرها نمی رساند؟ مدرن ترین و زیباترین شهرهای جهان در حوزه مبلمان شهری از چه المان ها و ویژگی های بصری سود می برند؟ آیا می توان نمای ظاهری هر شهر را به نوعی برگرفته از سبک زندگی افراد آن جامعه دانست؟ ما امروز در پاتوق قصد داریم به بررسی نقش پروژکتورهای LED بعنوان یک المان شهری بپردازیم.

زندگی شهر نشینی امروزه حتی از روز گذشته آن نیز پیشفته تر و متفاوت تر است. هر روز ممکن است یک المان جدید به این شهرهای بزرگ و عجیب اضافه شود و امکانات و خدمات ارائه شده به شهروندان را تحت الشعاع را قرار دهد. شهر نشینی منبعث از ماهیت وجود و فرهنگ شهروندان است به عبارتی مسئولان و برنامه ریزان بدوی سعی می کنند تا با تأسی به آداب، فرهنگ و ماهیت وجود کسان فضاهای بیابان نشین خود را طراحی و زیبا سازی نمایند و این کار همان بحث لوازم خانه(میزوصندلی و بوفه و مبل و کاناپه) شهری است. انسان موجودی زیبا پسند است. بنابراین ابتدا در پی طرح ای زیبا و فضاهای مسحور کننده است. شهرها را به زیبائی طراحی می کند و از فناوری های پیشرفته در زمینه ای نور و صدا جلوه های بصری فقره سبب زیبا تر شدن آنها استفاده می کند تا احساس آرامش بیشتری در اهالی ایجاد نماید.

شهر موجودی است زنده و فعال که با نبض زندگی و نیازهای روزمره مردم در تپش است. این موجود زنده و فعال، باید متناسب با شرایط عصر خود، برای پاسخ گویی به نیازهای جدید به اسباب و تجهیزاتی مختصه مجهز شود. هم زمان با این تپش است که دهات و فضاهای مختلف آن بستر و ظرف مناسبی از باب کالا اقسام فعالیت ایا فردی یا گروهی اهل می شود. در صنعت روستا سازی و زیبا سازی فضاهای بیابان گرد و شهرنشین اصطلاحی تحت عنوان مبلمان بیابان نشین بکار برده می شود که ممکن است کمی ابهام برانگیز باشد. در طراحی مبلمان شهری باید جوانب مختلفی را در نظر گرفت و با توجه به ویژگی های هر جامعه‌ای نسبت به طراحی المان های شهری اقدام کرد؛ بطور مثال بررسی دقیق مقیاس طراحی مبلمان شهری خود یکی از مهمترین عواملی است که می تواند تاثیر بسزایی در این طراحی ها  داشته باشد.

بررسی نقش پروژکتورهای LED بعنوان یک المان شهری

نقش مبلمان شهری در زندگی فردی و جمعی

خود شما هم می دانید که زمانی این اجزا و امکانات لوازم خانه صحراگرد تلقی می شوند که اولاً، در فضاهای باز شهری مکان یابی شده و کارکرد اشتراکی داشته باشند و دوم اینکه ، وجود آن ها در فضای بیابان گرد و شهرنشین نیازی از نیازهای عمومی اهالی را تأمین کنند. در جدید حذف مبلمان صحرانشین از فضاهای صحرانشین یا نامناسب بودن آن ها ، موجب ناکارایی و اختلال در عملکرد نظم بادیه نشین می شود و نیازهای متعدد شهروندان بی پاسخ می مانند. به حق باید گقت که سبک دکوراسیون و چیدمان المان های هر شهری وابسته به نوع تفکر و فرهنگ مردم آن جامعه است!

نقش اصلی مبلمان بیابان نشین در سطح خیابان ها و فضاهای بدوی ایجاد مکانهایی است که زبان ناطق ماهیت وجود انسان و منظر بدوی مطلوب، باشد. مبلمان صحرانشین خود گونه ها مختلفی دارد که هر کدام، از حیطه چیدمان مدل سازی شهری، در راستای ماهیت وجود عمران ده و سیمای آن گام بر می دارد و آبگین ای از فرهنگ عمران ده است، که از امتعه این مبلمان می توان به صندلی ها و نیمکت ها، ایستگاه ایا اتوبوس، سطل هان زباله، بیلبوردها و تابلوهای آگهی،  نمادهای بادیه نشین و… اشاره کرد، که خصوصیات منحصر به بی همتا هر کدام از این مبلمان ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، برای اینکه که با نقشه کشی رزین و مناسب هر کدام از آنها با توجه به خصوصیات و نحوه مکان یابی مناسب، می توانند در موجب تأمین نیاز بی نوایی اهالی و القاء ماهیت وجود آنها نقش موثری را ایفا کنند. باید این موضوع را هم بدایند که گستردگی عناصر مبلمان صحراگرد ، تقسیم بندی ای متعددی را به همراه داشته است. در یک تقسیم بندی، این عناصر در یازده دسته از هم منفک شده اند:

  • نما و اطلاع رسانی: تابلوهای راهنما و تابلوهای تبلیغاتی
  • کیوسک های شهری: کیوسک روزنامه فروشی و سرویس بهداشتی
  • موانع و حفاظ: نرده و حصار
  • ایستگاه های شهری: ایستگاه اتوبوس و پارک دوچرخه
  • نور و روشنایی: پایه چراغ و پروژکتورهای LED
  • اماکانت و خدمات رفاهی: نیمکت، باربیکیو و آلاچیق
  • تزئینی: گلدان و آب نما

حتی باید نسبت به لوازم خانگی خود نیز توجه داشته باشید؛ لوازم خانه به لحاظ موقعیت، تناسب، فرم ، شکل و حالت در فضاهای صحرانشین تأثیرگذار هستند. از طرف دیگر، انسان انتظار دارد در مواجه با فضایی خاص نسبت به مکان در او بوجود آید و ادراک لوازم خانه یک خیابان، باید تأثیری روانی و سریع التاثر بر اشخاص در معرض آن گذارد و احساسات آنان را برانگیزد، احساس هویت، تعلق یاد و انبساط حافظه نسبت به عمران ده را در شهروندان زنده سازد.

تلویزیون شهری

پروژکتور LED، المانی مهم در سطح شهرها

بررسی تاریخچه پروژکتور های چند رنگ(Multicolor) و تک رنگ

در سال آیا پیش از ابداع لامپ های ال ای دی، عموما از لامپ ایا هالوژن و دیگر لامپ هان سفیدپوست و اسود راجع به حساب تشکیل نور رنگی متغیر استعمال می شد، در این پروژکتور ها، یک لامپ سفید ثبات داشت که صفحاتی رنگی از جلوی آن عبور می کرد که این امر رفته رفته باعش تبدیل رنگ پوست میشد.از مشکلات عمده این روش می قابلیت به حالات زیر اشاره کرد:

  • موتور مکانیکی با کنترل بسیار سخت
  • تغییر رنگ با سرعت بسیار پایین
  • ساختار پر حجم
  • وجود محدودیت های متعدد در ایجاد رنگ

مزایای پروژکتورهای LED بعنوان یک المان شهری مهم

اما می رسیم به بزرگترین مزیت های پروژکتورهایی که حالا تاریکی شهرها را برای ما بی معنی کرده اند. بزرگترین مزیت پروژکتور LED دوره لامپ آن ها است. LED ها حداقل ۱۰ برابر بیش تر از لامپ های پروژکتورهای مرسوم دهر می کنند. بسیاری از پروژکتورهای LED می توانند تا ۱۰،۰۰۰ ساعت یا بیشتر کار کنند. از آنجایی که دوره لامپ های ال ای دی به اندازه ذات پروژکتور است، در نتیجه لازم نیست که در مورد خرید لامپ هان جدید هیبت و رجا داشته باشید.

از آنجایی که LED ها کوچک هستند و در دماهای بسیار پایین تر کار می کنند، بنابراین، پروژکتورهای LED معمولا کوچک، سبک و پورتابل هستند. رنگ‌ها و درخشندگی خویش را از لنگه می‌دهد؛ موضوعی که در فناوری لیزر و ال ای دی حل شده است. از دیگر مشکلات ویدیو پروژکتورهای لامپی میزان مصرف بالای انرژی آنهاست. با توجه به مصرف از لیزر و ال ای دی مصرف برق کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر افزایش یافتن کارایی دستگاه، لامپ‌های جیوه‌ای که از باب سلامتی کاربر و محیط خلود خطرآفرین هستند و دمای مایه را بالا می‌برند، کنار گذاشته شده و دیگر نیازی به تعویض این لامپ‌ها که حاوی مواد مضری درخصوص سلامت پوست و تنفس هستند، نخواهد بود.

پروژکتور LED

نیازی به اختصاص زمان درعوض جهت گرم و یا سرد شدن اسباب نیست. هم اینگونه، پروژکتورهای LED خیلی کم صداتر خویشاوندی به پروژکتورهایی که از لامپ هان مد استعمال می کنند، می باشند. با بهره مندی از این نوع تکنولوژی، اتصال به اینترنت بیسیم جهت انتقال تصاویر از رایانه و یا تلفن همراه در منزلت چند ثانیه را از باب کاربر امکان پذیر می شود.

کاربردهای عمومی پروژکتورهای LED

  • روشنایی خیابان‌ها و معابر
  • نورپردازی مناسب
  • درخشش ساختمان های صنعتی
  • روشنایی عمومی بیرون ساختمان
  • تأمین تابش و نورپردازی تابلوها و بیلبوردها

چگونگی کنترل پروژکتور

بنظر شما چگونه می توان پروژکتورهای LED را کنترل نمود؟ تنظیم نور یا خاموشی کامل آن باید به چه صورتی انجام شود؟ روش های مختلفی فقره سبب کنترل پروژکتور یا لامپ های RGB هستی و عدم دارد .اصولا روش اصلی این است که باید توان خروجی هر یک از چیپ ها یا لامپ هان قرمز، کبود و آبی را کم یا علاوه کرد.برای این کار می تمهید از کاهش ولتاژ یا رواج یافتن استفاده کرد، لیکن! بهترین روش استفاده از پالس ایا PWM است.

همانطور که می دانید پروژکتورهای LED یک نمونه فوق العاده کوچکتر وابستگی به دستگاه هایی هستند که از لامپ پروژکتورهای سرا و کلبه استعمال می کنند. درخصوص این که متوجه شوید که این پروژکتورها ارزان شما هستند، می فرض خویشاوندی به مزایا و معایب این فناوری اطلاعات کافی کسب نمایید در عین الان یک نمونه بارز، مینی یا پیکو پروژکتورها هستند که به دلیل سطح ها جوانب کوچک شان از این فناوری بهره می برند.

بررسی نقش پروژکتورهای LED بعنوان یک المان شهری

ظهور LED از نوع RGB

بد نیست بدانید که پس از اختراع ال ای دی LED دایی و دیمی ، که آخرین چرده اصلی وضع شده توسط ال ای دی بود، امکان پیدایش لامپ ها و پروژکتورهای RGB فراهم شد. این لامپ ها یا پروزکتور ها از کلکسیون ای از لامپ های ال ای دی آبی دریایی آبزی خالو و لاله گون تشکیل می شوند که لون چرده چهره ای حقیقی نور هستند. با ترکیب این فام ها، همچون ترکیب فام های  روان، می شد نور اجابت با رنگ دلخواه تشکیل کرد. برای این که ببینید چطور می توانمندی از ترکیب این فام ها فام خاصی را ایجاد کرد، می تونید از نرم افزار محاسبه گر واحدهای روشنایی موجود در این سایت استعمال کنید.

بگذارید نگاهی هم داشته باشیم به انواع پروژکتورهای ال ای دی مورد استفاده در شهرهای امروزی…

انواع پروژکتورهای ال ای دی مورد استفاده در شهرها

  1. پروژکتور وال واشر ضد آب مولتی کالر
  2. چراغ LED فواره ای ۱/۵w
  3. چراغ LED فواره ای ۳w
  4. چراغ LED فواره ای ۵W
  5. پروژکتور وال واشر تک رنگ ۲۲۰ ولت
  6. پروژکتور وال واشتر مولتی کالر
  7. پروژکتور وال واشر ضد آب
  8. پروژکتور وال واشر محوطه و برج نور
  9. پروژکتور وال واشر ضد آب تک رنگ
  10. پروژکتور LED فواره ای ۹w و ۲۷w و ۱۸w
  11. چراغ LED ضد آب نیم متری تک رنگ

نحوه کار پروژکتورهای LED

در واقع باید بدانید که به جای کاربرد از یک لامپ، این پروژکتورها رنگ های  قرمز، سبز، سفید و آبی LED راساطع می کنند.واژه “LED” حیث دیود نورافشان بکار می رود. هنگامی که یک سیگنال الکتریکی از طریق یک LED عبور می کند، موجب ایجاد ذرات زیر اتمی می گردد که باید خویش را از طریق نیمه هادی یا نیم رسانا عبور دهد. در این روند تقلیل، فوتون را آزاد می کنند.

بررسی نقش پروژکتورهای LED بعنوان یک المان شهری

پروژکتورهای LED امروزه توسط شرکت های گوناگونی در داخل و خارج از کشور تولید می شوند که هر یک بنا به برند و ویژگی هایی که دارند، دارای قیمت های متفاوتی هستند. اصلی ترین مشتری های این نوع شرکت ها را می توان شهرداری ها و سازمان هایی دانست که در جهت زیبایی و توسعه فضای شهری فعالی می کنند. شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک نام یکی از این شرکت های داخلی است که سال‌هاست با شهرداری های استان های مختلف کشور همکاری داشته و در جهت تولید انواع تلویزیون شهری، پروژکتور، پایه پرچم، کانکس، مخزن و سطل زباله، گلدان شهری و… فعالیت می کند. اما چه چیز باعث شده که نام این شرکت بعنوان یکی از برترین تولید کننده های پروژکتورهای LED شناخته شود؟

ویژگی ال ای دی های تولیدی سپهر صنعت

  • مصرف بیش کم انرژی به نشان استفاده از LED Driver
  • قابلیت نصب ساده
  • برخورداری از بدنه مستحکم از نوع سرشت صنف آلومینیوم اماله تحت فشار
  • شیشه سکوریت با ضخامت ۵ میلیمتر
  • جدا بودن محفظه منبع تغذیه
  • پوشش رنگ پودری به شیوه الکترواستاتیک

لازم بذکر می باشد که شاید همچنان پروژکتور LED دنباله تلاوتگر مناسبی برای پروژکتورهای متال هالید و تبخیر دم سدیم بزرگ نباشد. علت این امر اختلاف هزینه اولیه زیاد مابین این دو تکنولوژی در توان هان بالا از می باشد. یکی از نکاتی که دانستن آن در زمینه پروژکتور LED سرشار از لطف نیست، این است که اگر یک پروژکتور ال ای دی بر طبق اصول و استانداردهای ارزان تولید شده باشد، شک سوختن آن زیاد پایین است. و در واقع نمیسوزد بلکه علتی که باعث تعویض پروژکتور میشود کاهش گرما آن است. اصولا تمام محصولات LED در طول زمان با کاهش حرارت برابر میشوند. مطمئن باشید که سرعت کاهش ارتباط به کیفیت محصول دارد. طبق اصول، هر زمان که پروژکتور با ۳۰ درصد کاهش گرما پیش رو شود نیاز به تعویض آن احساس می‌شود.

بررسی نقش پروژکتورهای LED بعنوان یک المان شهری

در پایان باید این نکته را هم مورد توجه قرار دهیم که برای کنترل شمار زیادی از این المان های همگام با تکنولوژی دیگر نیازه به تحمل سختی های گذشته نیست و حالا می توان با دانلود نرم افزارهای تابلو روان، نرم افزارهای تلویزیون شهری، نرم افزارهای پروژکتورها و نصب آن بر روی گوشی های مختلف همراه نسبت به کنترل از راه دور این المان ها نظیر پروژکتورهای ال ای دی اقدام کرد.

منبع: http://www.patugh.ir

 


  • ۹۶/۰۹/۰۵
  • امین شهری

المان های شهری

مبلمان های شهری